Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Sandra - 25 augusti 2010 22:26

I kväll har jag jobbat.. känns otroligt bra att vara tillbaka till jobbet faktiskt :)
Men endå så är det nått som tar emot, men jag känner mig glad och trevligare än någonsin, iallafall några dagar framöver, men iallafall :P


Nu på kvällen så har jag pratat med en gammal vän sen typ ett år tillbaka.Lite trevligt :) kul och höra att han lever och har de bra :)

_____________________________________________

Är lite orolig över vad svaren kommer säga om min mage(tarm), undra vad det kan vara, läkaren hade några teorier, men vet inte om man kan gå på de eller inte, som sagt man vet ju aldrig vad de kan vara... är lite orolig faktiskt. Men det är dumt att va jag vet, man ska inte grubbla men vad ska man göra?

Det är svårt att inte göra de. jag är beredd på det värsta...jämt..... för då får man inte någon större chock om de skulle vara nått, men visst det är väl inte heller bra, men som sagt vad ska man göra.


Nej usch nu ska jag försöka koppla bort de, ställa klockan på 06.30 för att hinna ut med Tarzan innan jag ska gå en sväng till jobbet och vara där en timme, sen blir de promenad med Natta och lilla Nova :)

Mysig dag i mrgon **:)


Men som sagt nu ska jag koppla av framför en film.. natti natt

Av Sandra - 25 augusti 2010 10:00

 Beroende

begär som har sådan styrka att det negativt påverkar individen psykiskt, socialt och ofta kroppsligt. Den centrala betydelsen avser droger, dvs. njutnings- och berusningsmedel, men beroende har kommit att utvidgas till andra områden, t.ex "sexberoende" och "sockerberoende".

Beroende är ett tillstånd som är resultatet av en process, tillvänjning. Efter engelsk förebild har termen addiktion skapats; den kan avse endera tillvänjning eller beroende.

Drogberoende är i regel förknippat med toleransökning och abstinenssymtom (se abstinens). Behandling av beroende, som förutsätter att personen har insikt i sitt beroende, kan ske inom ramen för frivilligorganisationer, inom psykiatrisk sjukvård eller vid särskilda behandlingsenheter. Jämför alkoholism.

(källa Nationalencyklopedin)


Är jag då beroende av nått??

Jag är faktiskt lite beroende av kärlek, tobak.

Ja, kärlek från familjen, vännerna. Det är ju dom som betyder mest.

Tobaken: Snusberoende (hade uppehåll i 3 veckor men klara inte mera ok!!)


Men just de här med beroende, att de verkligen kan delas upp i så många kategorier, det är lite sjukt som

t ex Sexberoende, Drogberoende, Sockerberoende, Alkoholberoende mm mm


Känner du att du är beroende av nått? isåfall vad??

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards