Alla inlägg under september 2010

Av Sandra - 28 september 2010 20:52

Sen jag bloggade.


Har haft lite för mig.

Btw så vart de ingen kyckling i söndags, för de hade dom inte :( men det blev bulgur med Hokfilé istället till middag :) mums (med spenatsallad)

OTROLIGT GOTT tyckte jag...inte min mage...vet inte vad jag ick i mig faktiskt, nått bra var de inte på nått sätt...


Igår så var de jobb 5-13 sen var de kurs om tobak 17-19... väldigt intressant fakitskt.

Idag så jobbade jag 5-13 men mellan 8-12 så hade jag kurs, livsmedelshantering :) intressant de med :)

Sen var de kurs med Tarzan, vi spårade i ruta idag :) gick hur bra som helst faktiskt , över min förväntan :) eftersom att de var frösta gången för honom att göra de.

Men innan vi gick iväg på kurs så möblerade jag om i min lägenhet så jag kan få in min soffa jag ska hämta i morgon :) kommer bli kanon bra :)

nej nu ska jag mysa med vovven :)
Höres :)

Av Sandra - 26 september 2010 14:05

Hela helgen  så har jag varit ledig från jobbet, heeeelt otroligt, tror inte jag har varit ledig en hel helg på några år.

Igår kom min Bäbis hem (ja Tazz) så nu ligger han här brevid mig och tittar på idol repriser :)

Funderar på att göra någon lunch, ska springa och kolla om de finns någon kyckling :) är riktigt sugen på de :)

Igår var de lite fest och lite dricka, det får man ju göra.. lite iallafall.

hihihihi

Av Sandra - 24 september 2010 18:16

 

Min middag idag blev Laxfilé m kikärter i ört och citrondressing på en spenatbädd :) mums säger jag bara :)

Av Sandra - 24 september 2010 08:41

Ja verkligen god morgon :)
Start dagen med att vakna vid 07.30 men låg och drog mig till strax innan 08 :)
Sprang iväg till tvättstugan för att jag har tvättid plus att jag har så lite att tvätta, så vill att de ska gå fort fort fort :)

Idag kanske det blir IKEA men min Ängel<3 får se om vi får låna skåpbilen av hennes far :) så jag håller tummarna faktiskt.

Annars vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på idag, men nått kul kommer hända eftersom ROSA kommer hem på permis idag :)


Nu sitter jag med mitt citronvatten och funderar på vad jag ska äta för frukost, menar det är ju fredag :)

Men det blev kvar Quinoa igår, så funderar på att ta det och en apelsin.... låter väl smarrigt? ;)


Igår såg de ut såhär

Frukost: Quinoagröt m rivet äpple

Lunch: Majs snitzchel m keso

Mellis: vatten + lite nötter

Middag: Quinoa m majs och paprika :) gottigott



hmm, undra om de ens är någon som är intresserad av vad jag äter för nått med min detox......hmm

ha en toppen dag :)

Av Sandra - 23 september 2010 13:02

Ni vet den där gröten jag pratade om i går tror jag de var.. Quinoa gröten, jag gjorde den till frukost i morse med rivet äpple till :) kanon vart de :)

Plus att de vart över så jag har middagen klar, blir en Quinoa sallad med, majs, paprika och keso :) låter väl smarrigt ;)
Nu till lunch blir det majssnitchel :) mumma :)

Var på spinningen klockan 11 idag, så skönt, så jag prata lite med tränaren om att nu ska jag köra på, så vi har gjort upp ett litet schema för nästa vecka så nu kan jag inte köra fast någon dag :):)

känns toppen :) ju jädrans är jag på gång :)

Hur har eran förmiddag varit? nått kul ? :)

Av Sandra - 22 september 2010 21:05

Idag gick jag upp vid typ halv 8 på morgonen, för strax efter klockan 7 så började de låta å härja så otroligt myckt konstiga ljud, satte mig upp i sängen och utanför mitt fönster står de en lyftkran på gatan, som låter brummar och har sig. Det visade sig att de håller på att bygga på någon abalkong längre bort i längan... kul att vakna till de där....NOT!!!!


Men men, tänkte göra mig lite frukost då som idag bestod av 2 smörgåsar (fyyyyy) och en liten slurk med juice. innan de så drack jag ljummet varmvatten med citron i, för det ska man dricka 30 minuter innan man äter frukost btw :) för de hjälper till förbränningen, plus att man ska gå en lite promenad på 30 min så börjar de verka rätt bra, men jag tog en cykeltur upp till mor och far för att vattna deras blommor och tjuvkika i deras morgontidning.

sen efter de åt jag mina smörgåsar.

Egentligen ska man äta en typ av gröt på morgonen, men jag tänkte strunta i det, för de första så tycker jag den gröten är äcklig, och för de andra så har jag aldrig lyckats att göra den rätt.. hahaha

så strunt i de :)


lunchen blev en natchotallrik, (fy vad jag fuskar) men var grymt hungrig.

Middagen blev bättre, hahahaha kyckling... IGEN hahaahahahaahaa


men det är ju så gott :)

plus vatten har jag fått i mig i mängder när jag jobbade, så det har jag lyckats med :)

i morgon blir det spinning :) ååh längtar som sjutton :)

Av Sandra - 21 september 2010 19:47

Blev grillad kyckling, precis som de blev igår... men vaddå det är ju så otroligt gott :)

Snart ska jag se idol och äta en apelsin tänkte jag :)
Kanske koka mig en kopp kaffe för det drack jag aldrig i förmiddags.


Hade egentligen tänkt att träna på eftermiddagen idag men sov ett tag istället, sen blev det att gå på hundkurs men UTAN tazz, han är ju i stugan med mina föräldrar så jag gick dit iallafall och kolla vad de gjorde för nått kul idag och vad vi ska göra nästa vecka, tack Emelie för skjussen iallafall, det var otroligt snällt :)
______________________________

I morgon så kanske jag ska in till södertälje och kolla efter nått roligt :) är så sugen att köpa nått roligt, kanske ett sällskapsspel det var ju år sen man köpte nått sådant så det vore ju roligt :) någon med tips?

Av Sandra - 21 september 2010 15:08


Nu är det dax för mig att ta tag i min kur igen.

Att göra detta är det bästa för kroppen och själen, man blir pigg, glad och allt känns toppen.

Självklart talar jag om Rensning av kroppen dvs Detox

Detox är alltså en typ av rensning av slaggprodukter och annat onöding i ens kropp.Även bra att göra en detox av kroppen innan man ska börja gå ner i vikt, då som jag sa tidigare så rensar man kroppen från slaggprodukter och allt annat

Sist jag gjorde detta var för några månader sen och då gick jag ner 4 kg, (som jag fortfarande harklarat slå bort från kroppen dvs de har inte kommit tillbaka). Så nu är jag tillbaka on track så att säga.


så nu blir det att äta massor av:

- Frukt (blåbär, apelsin, granatäpple,vindruvor, äpple)
- Grönsaker (broccoli, tomat, spenat,morötter,paprika, lök, palsernacka)
- Nötter
- Frön
- Quinoa
- Bönor
- Linser
- Råris
- Tofu
- Fisk och kyckling i måttliga mängder


Det finns även goda sojaprodukter som man kan äta, som finns i frysdisken på affärerna som t ex Sesam nuggets, majsschnitzel, basilika puckar (rekomenderas starkt) mm.


___________________

Anledningen till att jag gör detta är delvis för att jag själv ska må lite bättre även att det funkade bra för mig :) plus att det är roligare att ändra sina matvanor till de bättre.


vill ni veta mer? fråga mig gärna

Ovido - Quiz & Flashcards