Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Anledning

Av Sandra - 21 september 2010 15:08


Nu är det dax för mig att ta tag i min kur igen.

Att göra detta är det bästa för kroppen och själen, man blir pigg, glad och allt känns toppen.

Självklart talar jag om Rensning av kroppen dvs Detox

Detox är alltså en typ av rensning av slaggprodukter och annat onöding i ens kropp.Även bra att göra en detox av kroppen innan man ska börja gå ner i vikt, då som jag sa tidigare så rensar man kroppen från slaggprodukter och allt annat

Sist jag gjorde detta var för några månader sen och då gick jag ner 4 kg, (som jag fortfarande harklarat slå bort från kroppen dvs de har inte kommit tillbaka). Så nu är jag tillbaka on track så att säga.


så nu blir det att äta massor av:

- Frukt (blåbär, apelsin, granatäpple,vindruvor, äpple)
- Grönsaker (broccoli, tomat, spenat,morötter,paprika, lök, palsernacka)
- Nötter
- Frön
- Quinoa
- Bönor
- Linser
- Råris
- Tofu
- Fisk och kyckling i måttliga mängder


Det finns även goda sojaprodukter som man kan äta, som finns i frysdisken på affärerna som t ex Sesam nuggets, majsschnitzel, basilika puckar (rekomenderas starkt) mm.


___________________

Anledningen till att jag gör detta är delvis för att jag själv ska må lite bättre även att det funkade bra för mig :) plus att det är roligare att ändra sina matvanor till de bättre.


vill ni veta mer? fråga mig gärna

 
 
petri

petri

21 september 2010 17:47

Haha sitter precis och äter pizza , det stod inte med.
Men verkligen en bra anledning att ändra matvanor. Att må bättre.

http://kugghjulsprins.blogspot.com

Sandra

21 september 2010 19:47

haha ja men det var ju lämpligt :P hahaha.
Ja sen i grunden så är det för att jag har lite problem med ett organ, så därför jag vill må bättre.... jag mår även bra nu men varför inte må ännu bättre :)

 
Stina

Stina

21 september 2010 19:14

Må bra är en bra anledning!

http://spiskroken.wordpress.com

Sandra

21 september 2010 19:47

Ja men visst är de :)

 
Charlotta

Charlotta

21 september 2010 21:19

Att må bra är verkligen en bra anledning. Det låter inte som att späka sig, tvärtom låter det gott det du ska äta - men hur länge håller du på med din diet?

http://skrivetileran.blogspot.com

Sandra

22 september 2010 20:45

förra gången höll jag på i 2 eller om de var 3 veckor, då gick jag som sagt ner 4kg :)

Så denna gång tänkte jag köra lite längre, men grejen är de att man tappar idéer till middagar å sånt, så man "tröttnar" menn u har jag hittat nått som är så otroligt gott :) så nu är jag på gång...
Gäller bara att få in dom där rutinerna med vatten, ska helst dricka 3 liter per dag..
Men lovar, det är kul och ger verkligen resultat :)

 
Anders

Anders

21 september 2010 21:20

Lycka till

http://www.nerf99.blogspot.com

Sandra

22 september 2010 21:04

Tack tack det värmer :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 8 juni 2011 14:11

Det inlägg som jag la upp tidigare, de skrev jag för ca 3 år sen om inte mer. Hittade de på en gammal blogg jag har/hade.   Men välvalda ord redan då, som i den sits man sitter i nu.   Jag har massa tankar och funderingar, får onda även goda ...

Av Sandra - 8 juni 2011 10:14

 "så bor man ihop borde man ju se det som ett förhållande man velat satsa på? Inget förhållande är mindre värdt än något annat, men bor man ihop har känns de så himla seriöst att man inte borde slänga bort det med att gå bakom ryggen på sin sambo? Ja...

Av Sandra - 6 juni 2011 22:04

Maknad, jobb, flytt mm mm   ja helgen har varit fullspäckad totalt faktiskt.  fredag firade vi Emelie, andreas syster som fyllde 21 :) on fick massa kosaker av oss :) sov kvar där sen tog vi bilen lördag morgon för att åka hit och gå på marknad...

Av Sandra - 1 juni 2011 13:01

jag kan inte fatta. 12 april klarade jag körprovet till bil...... och nu har de snart gått 2 hela månader och teorin gnager i mig :'( Blir så arg på mig själv, blir arg på hela skiten, blir ledsen på mig själv och ja just nu hatar jag allt som ko...

Av Sandra - 30 maj 2011 16:11

  Min älskade Tazzi-Bazzi Boy   Min älskade pojke du är mitt allt på jorden ...

Ovido - Quiz & Flashcards