Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Sandra - 7 oktober 2010 09:29

Gick upp för lite mer  än en timme sen :)
Känner mig rätt fit-for-fight idag :) hoppas de håller i sig bara :)


Startade dagen med att dricka ljummet citron vatten sen gjorde jag mat till Tarzan, diskade och nu sitter jag äntligen här med min frukost som består av röd quinoa m en klick keso och en bit rödpaprika :) och ett glas vatten till. :) Perfekt frukost :)
Ska egentligen ut och gå 30 min efter jag har druckigt citron vattnet, men det spöregnar ute så motivationen var inte på topp direkt. hahaha

Så promenaden är uppskjuten, tur de för Tarzan ligger och sover dessutom :)

Hm, känner mig inte så motiverad att gå till gymmet om typ en timme, men ska och måste göra det, för annars blir jag tokig på mig själv, spinning är de som väntas.

Sen efter de tänkte jag ta en timme uppe på gymmet, måste gå ner 5 kilo MINST innan januari, och då måste jag kämpa.

Nån som har några bra tips man kan följa?? :)

Av Sandra - 7 oktober 2010 09:25

noma´der, folk eller grupper av människor vilkas försörjningsform inte nödvändiggör eller medger fast bosättning. I vid mening omfattar därför termen såväl exempelvis ambulerande försäljare och cirkussällskap som herde- och jägarfolk. I snävare mening brukar dock termen vara reserverad för grupper där själva födoframställningen är förknippad med en kringflyttande verksamhet. Nomader återfinns i alla världsdelar, och de utgör ingen enhetlig kategori, vare sig ekonomiskt, kulturellt eller socialt. Ändå tycks ett relativt allmänt drag vara dessa folks förmåga att tillvarata naturresurser som av andra bedömts som omöjliga att utnyttja. Generellt tycks därför också gälla att nomader återfinns i områden som är perifera i både geografiskt och politiskt avseende.


Källa http://www.ne.se

Ovido - Quiz & Flashcards